28-02-2019 - Puig del Pla Bernat, Pic de la Tribune, Cabana de Boutadiol
02-03-2019 - Comapedrosa per l' Estany de Baiau i Portella de Baiau - Baixada per Canal de l'Alt
28-02-2019

Sortim de la pista verda de Les Angles (el parking de dalt) i agafem el camí direcció l'estany de la Balmeta, pista molt plana i gelada durant uns 3 quilometres, seguidament puja una mica i s'arriba a l'estany de la Balmeta que no ens atrevim a creuar-lo pel mig.
Al cap de poc ja arribem a la cabana de la Balmeta i veiem els perics. D'aquí ja es anar fent, lliscant, fins arribar a sota de la pala del petit Peric, la qual pugem ràpid amb ganes de desnivell...

La baixada per la mateixa pala en direcció al Puig del Pam, que ja es veu que no té neu. Ens posem pells i rodegem el cim, intentant allargar l'estona amb pells, fins que ens posem els esquís a l'esquena i acabem de fer els metres cap al cim. Un cop allà baixem, en tendència cap a les pales d'orientació est, ja veient l'estació de Les Angles, i passant pel bosc i esquivant pedres arribem fins a la Jaça de Ganyades, que atravassem remant i arribem fins a un camí molt planer, jo em poso pells i el meu company rema... fins un punt o ja no hi ha neu i s'han de posar els esquís a l'esquena casi fins al llac de Bàlcere. Un cop allà el rodegem i un cop sortint a la carretera agafem el camí cap a Les Angles just després del parking (ara nevat) del llac. D'allà pugem amb pells fins al camí de l'inici, i tornem amb les pells posades.

Finalment ens surten 21 km i 1200+, bona ruta per practicar travesses i tècnica de lliscada!